قطع و وصلی adsl

در این انجمن مشکلات واطلاعات مرتبط با adsl مطرح وبه اشتراک گذاشته میشود
mg1394
پست: 5
تاریخ عضویت: سه شنبه آپریل 28, 2015 3:53 pm

قطع و وصلی adsl

پستتوسط mg1394 » سه شنبه آپریل 28, 2015 4:34 pm

علت قطع ووصلی adsl چیه

dn51
پست: 7
تاریخ عضویت: سه شنبه آپریل 28, 2015 4:56 pm

Re: adsl

پستتوسط dn51 » سه شنبه آپریل 28, 2015 5:05 pm

اول باید snr خط را چک کنید ممکن است پایین بودن snrعلت ان باشد

fa901
پست: 1
تاریخ عضویت: چهار شنبه آپریل 29, 2015 12:56 pm

Re: adsl

پستتوسط fa901 » چهار شنبه آپریل 29, 2015 1:01 pm

سلام snr چیه وچطور میشه اونو تشخیص داد.

ho3ein
پست: 5
تاریخ عضویت: یک شنبه می 03, 2015 11:18 am

Re: قطع و وصلی adsl

پستتوسط ho3ein » یک شنبه می 10, 2015 4:54 am

با سلام
اول باید دقت نمود که قطع و وصلی اینترنت به دو نوع است و روش بررسی هر کدام با هم تفاوت می کند.
قطع و وصلی چراغ dsl یا Link یا status و ... مودم:
1- داشتن عامل نویز در مودم: نویز خط در حالت ضعیف باید بین 6db-12db باشد اگر پایین تر از 6 بود باید به دنبال علت بود ( در تنظیمات مودم قسمت status می توان این موضوع را دید)
برای رفع این موضوع یکبار تلفن ها را از مدار خارج کرده و مودم را مستقیم به پریز تلفن متصل کرده و دوباره چک نمایید. اگر عدد نویز تغییر نکرد مودم را به سر خط برده و از سیم ورودی مخابرات امتحان کنید. اگر سر خط اختلاف SNR شما داخل منزل بالا بود باید دنبال مشکل در سیم کشی داخلی باشید (اتصال نادرست سیم، جنس سیم(حتما کابل تلفن باشد)، مسیر سیم کشی (مثلا نباید از کنار آسانسور و یا مسیر سیم کشی برق یا هر دستگاهی که ایجاد میدان مغناطیسی می نماید، باشد) و یا پارگی و اب خوردگی سیم و ... )
2- خرابی مودم: می توان با گذاشتن یک مودم دیگر این موضوع را تست کرد.
3- اگر از اسپلستر استفاده می کنید ممکن است ایراد داشته باشد برای تست یا اسپلیتر را از مدار خارج کنید و یا یکی دیگر تهیه نمایید.
نکته: اسپلستر برای خط تلفن طراحی شده است تا جلوی نویز احتمالی هنگام صحبت کردن را بگیرد و روی خط مودم تاثیری ندارد اما زمانی که یک پریز داریم و نیاز به مودم و تلفن هم زمان هست از این قطعه استفاده می شود. ترجیحا اگر بیش از دو پریز تلفن داریم باید تلفن با اسپلیتر در یک اتاق و مودم هم مستقیم به پریز دیگر در اتاقی دیگر متصل باشد.
4-استفاده دو مودم به صور همزمان روی یک خط هم این مشکل را به وجود می اورد.
در صورت تست همه عوامل بالا باز اگر ایراد برطرف نگردید و یا اینکه تست این موارد برای شما مقدور نیست با پشتیبانی مخابرات 2020 تماس گرفته تا کارشناسان این مرکز برای رفع ایراد اقدام نمایند.

قطع وصلی چراغ اینترنت مودم:
زمانی که چراغ ADSL مودم شما ثابت است ولی گاهی چراغ اینترنت مودم شما قرمز می شود و یا اینترنت شما قطع می شود به نکات زیر توجه نمایید
1- اگر مودم شما به صورت Auto connect است و چراغ آن سبز بوده ولی شما اینترنت ندارید ممکن است کل پهنای باند شما در حال استفاده باشد( بصورت دانلود توسط خودتان و یا همکار دیگر، Upgade برنامه ای خاص مااند ویندو و یا انتی ویروس و برنامه های Adob و ... استفاده از برنامه هایی مانند وایبر که کلیپ و فیلم ها را به صورت خودکار ذخیره می کند و جدا از بالا بردن حجم مصرفی از سرعت شما هم اینترنت شما هم کاسته می شود که کمتر به این موضوع دقت می شود.
2- با فرض ثابت بودن چراغ adsl اگر چراغ اینترنت مودم شما گاهی سبز و گاهی قرمز می شود ممکن است خرابی می تواند از تنظیمات مودم و یا اینکه در اینترنت ISP مربوطه نیز باشد با تماس با پشتبانی از مشکل به وجود آمده را با این واحد در میان گذاشته و گزارش خرابی خود را ثبت نمایید.
3-گاهی به ظاهر مودم اینرنت دارد ولی به دلیل Ip conflict و یا دلایل دیگر مانند قطعی کابل بین مودم و PC قطعی بوجود آمده باشد. با بررسی این کابل از وصل بودنش مطمئن شوید.
4- گاهی هم به دلیل نداشتن و یا Disable بودن کارت شبکه شما با اینکه ظاهرا همه چیز درست است اما نمی توانید اینترنت داشته باشید.
5- گاهی هم روی کارت شبکه IP از یک رنج دیگر و متفاوت با مودم Set شده است. این موضوع نیز باعث قطعی اینترنت خواهد شد.
6- گاهی در تنظیمات مودم اگر NAT فعال نباشد (معمولا در مودم ASUS البته برخی مدل هایش) مشکل اینترنت خواهید داشت هرچند مودم شما اینترنت داشته باشد!!!
7- اگر از Proxy و یا فیلتر شکن استفاده کرده باشید هم ممکن است این مشکل پیش آمده باشد که باید در مرورگر خود تیک no proxy را بزنید و مرورگر خود را ریست نمایید
8- در صورتی که از وایرلس استفاده می کنید ممکن است در ارتباط وایرلسی شما مشکل پیش آمده باشد یکبار با کابل LAN امتحان نمایید اگر مشکل برطرف شد ارتباط وایرلسی خود را چک نمایید.
نکته: مودم ها معمولا برای ارتباطات وایرلسی یک تعداد دارند مثلا همزمان 16 نفر می توانند وصل شوند به این موضوع نیز توجه نمایید البته تعداد بالاتر کندی سرعت نیز در پی دارد.


اگر با موارد بالا مشکل مرتفع نشد لطفا با پشتیبانی 2020 تماس گرفته و ثبت خرابی نمایید. تا کارشناسان این واحد بررسی دقیق تری روی مشکل پیش آمده برای اینترنت شما داشته باشند.


بازگشت به “موارد فنی adsl”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان

cron